Myyntiehdot

Joulukuu 2016

1)   Johdanto

Nämä myyntiehdot (tästä eteenpäin "ehdot ") tarkoittavat ehtoja, joita sovelletaan kaikkiin tuotteiden tai palvelujen ostoihin (tästä eteenpäin "tuote (tuotteet)" tai "palvelut"), jotka on suoritettu verkkosivustolla www.doro.fi (tästä eteenpäin "verkkosivusto"). Kaikkiin verkkosivustolla ostoksia tekeviin asiakkaisiin viitataan sanalla "asiakas" tai "sinä".

Verkkosivuston ylläpitäjä on Doro AB, Ruotsin lakien mukaan muodostettu osakeyhtiö.

Doro AB on osakeyhtiö, jonka osakepääoma on 23 238 255 SEK (Ruotsin kruunua), se on rekisteröity Ruotsin yritysrekisteriin (Bolagsverket) Lundin toimiston osoitteessa, yritystunnuksella 556161-9429.

Doro AB:n rekisteröity toimisto sijaitsee osoitteessa Magistratsv. 10 226 43 Lund, Ruotsi.

Nämä ehdot ja muut sovellettavat asiakirjat, joihin jäljempänä viitataan, muodostavat sopimuksen sinun ja Doro AB:n ("Doro") välillä.

Doroon saa yhteyden Suomessa käyttämällä ehtokohdassa 17 ("asiakaspalvelu") ilmoitettuja yhteystietoja.

Asiakkaaseen tai Doroon viitataan erikseen termillä "osapuoli" ja yhteisesti termillä "osapuolet".


2)  
Asiakasta koskevat ehdot

Kaikkiin verkkosivustolla tehtyihin hankintoihin liittyen ilmoitat nimenomaisesti seuraavaa:

  1. olet vähintään 18-vuotias tilauksen tekohetkellä
  2. haluat tehdä hankinnan, joka toimitetaan Suomessa
  3. olet lukenut huolellisesti nämä ehdot ja hyväksyt ne kokonaisuudessaan.


3)  
 Tuotteiden ja palvelujen kuvaus

Tuotteet ja palvelut ovat niitä tuotteita ja palveluita, jotka on esitetty verkkosivustolla asiakkaan vieraillessa sivustolla ja niiden hankkiminen riippuu saatavuudesta. Doro varaa oikeuden poistaa tai lisätä tuotteita tai palveluita koska tahansa. Jokaisesta tuotteesta tai palvelusta annetut tiedot ovat mahdollisimman tarkkoja. Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset lisätietoja, ota yhteyttä asiakaspalveluun ehtokohdassa 17 ilmoitettuja yhteystietoja käyttämällä.


4)  
Hinnat

Verkkosivustolla näytetyt tuotteiden tai palveluiden hinnat ovat lopullisia, euroissa ilmaistuja hintoja (kaikki verot mukaan lukien).

Verkkosivustolla näytetyt hinnat eivät sisällä kuljetuskustannuksia, jotka ilmoitetaan sinulle tilausprosessin aikana ja ennen kuin vahvistat tilauksen.

Verkkosivustolla näytettyjä hintoja voidaan muuttaa koska tahansa ilman ennakkoilmoitusta. Tällaiset muutokset eivät kuitenkaan vaikuta tilauksiin, jotka asiakas on jo tehnyt ja jotka Doro on vahvistanut.


5)  
Tilausprosessi

Asiakas voi selata verkkosivustoa tilausta tekemättä.

Jos asiakas haluaa ostaa tuotteita, hänen tulee valita tuotteet tai palvelut, jotka hän haluaa lisätä ostoskoriinsa ja hänen tulee valita myös jokaisen tuotteen tai palvelun lukumäärä.

Tämän jälkeen asiakkaalla on kaksi vaihtoehtoa:

-        Jos asiakkaalla on Doro-tili, hän voi kirjautua sisään ja tehdä tilauksen nopeammin ja hyötyä jäsenille varatuista tarjouksista.

-        Jos asiakkaalla ei ole Doro-tiliä, hän voi tehdä tilauksen napsauttamalla "En ole koskaan tehnyt tilausta" -välilehteä ja noudattaa sitten saamiansa ohjeita.

Sen jälkeen asiakas voi tarkistaa ostoskorinsa, tilauksensa ja maksettavan kokonaishinnan. Tämän jälkeen, ja mahdollisesti muutettuaan ostoskorin sisältöä, asiakkaan tulee napsauttaa kohtaa "Tekemällä tilauksen vahvistan, että olen lukenut ehdot ja hyväksyn ne".

Tilauksen vahvistamiseksi asiakkaan tulee napsauttaa "Vahvista ja maksa tilaus" -painiketta.

Riippuen siitä, onko asiakkaalla Doro-tili vai ei, hänen tulee tarkistaa tai täydentää pyydetyt tiedot ja noudattaa sitten annettuja ohjeita tilauksen suorittamiseksi loppuun.

Tilaus vahvistetaan lopullisesti silloin, kun asiakas suorittaa maksun, mikä on tilausprosessin viimeinen vaihe.

Kun tilaus on tehty, asiakas saa sähköpostitse vahvistuksen tilauksesta ja maksusta.


6)  
Maksaminen

Doro käyttää suojattua ohjelmistoratkaisua B2Bill (Rentabiliweb-yrityksen toimittama) sekä Paypal-palvelua, joten asiakas voi suorittaa tilauksen maksun luottokortilla. Shekillä tai pankkisiirtona suoritettuja maksuja ei hyväksytä.

Voidakseen maksaa tilauksensa asiakkaan tulee toimia seuraavasti:

-    Asiakas voi maksaa joko B2Bill-maksukäyttöliittymän kautta käyttämällä luottokorttia. Tässä tapauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa luottokortin numero, voimassaolon päättymispäivä, omistajan nimi ja turvakoodi (kolme tai neljä viimeistä numeroa luottokortin taka- tai etuosassa luottokortin tyypistä riippuen). Maksutiedot ilmoitetaan ainoastaan B2Bill-verkkosivustolle. Tämä verkkosivusto tai Doro eivät vastaanota tai kerää mitään pankkitietoja. Myös luottokortilla suoritetut maksuprosessit tapahtuvat täysin turvallisesti B2Bill-käyttöliittymän kautta.

-    Tai asiakas voi maksaa käyttämällä mahdollista Paypal-tiliänsä.

Tutustu B2Bill- tai Paypal-verkkosivustolla ilmoitettuihin turvallisuutta koskeviin sääntöihin maksutavastasi riippuen äläkä koskaan paljasta pankkitietoja kolmansille osapuolille.

Maksuun liittyvät tiedot on ilmoitettu verkkosivustolla, mutta jos asiakas haluaa saada lisätietoja tai apua, hän voi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun käyttämällä ehtokohdassa 17 ilmoitettuja yhteystietoja. Jos pankki hylkää maksun, tilausta ei vahvisteta ja asiakkaalle ilmoitetaan asiasta hänen Doro-tilinsä kautta, sähköpostitse tai asiakaspalvelun toimesta.


7)  
Toimitukset

Verkkosivustolla tehdyt tilaukset toimitetaan vain Suomeen.

Tilausta tehdessään asiakkaan tulee ilmoittaa laskutusosoite. Tätä osoitetta käytetään tuotteiden lähettämiseen sen jälkeen, kun tilaus on vahvistettu, paitsi silloin, kun asiakas ilmoittaa erillisen toimitusosoitteen. Asiakkaalla on myös mahdollisuus valita toimitus johonkin noutopaikoista, joiden sijainti ilmoitetaan tilausprosessin aikana.

Lähetyskulut lasketaan automaattisesti tilauksen loppuun suorittamisen yhteydessä ja ne ilmoitetaan asiakkaalle ennen kuin asiakas vahvistaa tilauksen. Doro käyttää toimituksissaan tavanomaisia kuljetusyhtiöitä ja kuljetusyhtiön nimi ilmoitetaan tilausprosessin aikana. Asiakkaalle toimitetaan kaikissa tapauksissa tilauksen seurantanumero.

Tilaus toimitetaan 2–3 arkipäivän kuluessa tilauksen vahvistamisesta. Toimituspäivä ilmoitetaan verkkosivustolla tilausprosessin aikana ja vahvistetaan sinulle toimitettavassa vahvistussähköpostissa.

Asiakkaan tulee tarkastaa saamansa tilaus. Mikäli tuote on toimitushetkellä vahingoittunut tai viallinen, asiakkaan tulee välittömästi ilmoittaa kaikki toimitusta koskevat epäilyksensä kuljetusyhtiön edustajalle sekä osoittaa, mistä viasta on kysymys.

Asiakas voi myös ottaa yhteyttä Doron asiakaspalveluun käyttäen ehtokohdassa 17 annettuja yhteystietoja.

Ilmoitettavasta viasta riippuen asiakkaalle voidaan ehdottaa jotakin jäljempänä ehtokohdassa 10 mainituista ratkaisuista.


8)  
Riskin siirtyminen

Riskin siirtyminen tapahtuu silloin, kun asiakas tai kuka tahansa asiakkaan nimeämä muu henkilö saa tuotteen (tuotteet) fyysisesti haltuunsa.


9)  
Peruutusoikeus

Peruutusoikeutta sovelletaan ainoastaan Doron ja asiakkaan väliseen sopimukseen.

a) Kesto ja vaihtoehdot

Asiakkaalla on peruutusoikeus, jota hän voi käyttää ilman mitään perusteluja 14 päivän ajan minkä tahansa verkkosivulta tilatun tuotteen vastaanottopäivästä lähtien tai 14 päivän ajan minkä tahansa palveluntoimitussopimuksen solmimisen jälkeen.

Asiakkaalle palautetaan maksettu summa kokonaisuudessaan, mukaan lukien lähetyskustannukset, 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jolloin Dorolle ilmoitettiin asiakkaan peruutuspäätös. Tuotteiden tapauksessa Doro saattaa kuitenkin pidättää palautusmaksua siihen asti, kunnes se on saanut tuotteen (tuotteet) takaisin tai siihen asti, kunnes asiakas on toimittanut Dorolle todisteen siitä, että tuote (tuotteet) on lähetetty takaisin, jolloin ensimmäiseksi toteutunutta vaihtoehtoa sovelletaan.

Asiakas vastaa kaikista tuotteen (tuotteiden) palautuskustannuksista peruutusoikeutta käyttäessään.

Asiakkaan tulee lähettää asianomainen tuote (asianomaiset tuotteet) takaisin viimeistään 14 päivän kuluessa laskettuna siitä päivästä, jolloin asiakas on ilmoittanut päätöksensä tilauksen peruuttamisesta.

Peruutusoikeutta käyttäessäsi sinun tulee ilmoittaa asiasta meille kirjallisesti ja selkeästi 14 päivän kuluessa kyseisen tuotteen vastaanottamisesta tai 14 päivän kuluessa palveluntarjontasopimuksen solmimisesta laskettuna. Voit halutessasi käyttää tähän tarkoitukseen näihin ehtoihin oheistettua peruutuslomaketta ja lähettää sen takaisin sähköpostitse osoitteeseen support.fi@doro.com. Mainitse aiherivillä sana "peruutus".

Voit myös ilmoittaa meille tilauksen peruutuspäätöksestäsi viestipalvelun avulla, johon pääset tilisi kautta.

Sinun tulee huolehtia tuotteista, jotka haluat palauttaa meille etkä saa avata, käyttää tai vahingoittaa niitä.

Huomioi erityisesti, että takaisin lähetettävien tuotteiden tulee olla täysin kunnossa ja alkuperäisessä pakkauksessaan, niitä ei saa avata tai vahingoittaa ja niiden mukana tulee lähettää kopio laskusta. Palautuksen käsittelyn helpottamiseksi muista myös mainita paketissasi ilmoitettu palautusnumero.

Mikä tahansa tuotteessa ilmenevä vaurio, joka on seurausta sen käsittelystä muulla kuin toimitetun tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja kunnollisen toiminnan tarkastamiseen tarvittavalla tavalla, saattaa aiheuttaa asiakkaalle vastuuvelvollisuuden ja johtaa palautettavan summan vähentämiseen.

b) Peruutusoikeuden ulkopuolelle jäävät tapaukset:

Jotkut Doron verkkosivustollaan tarjoamista palveluista on mahdollista suorittaa loppuun peruutusajan aikana, mikäli näin haluat.

Suomen kuluttajansuojalain (38/1978, muutettu teksti) 6. kappaleen 16(1) osan mukaisesti, jos haluat, että kyseisen palvelun toteuttaminen aloitetaan ennen peruutusjakson päättymistä, sinun tulee erityisesti pyytää tätä ja hyväksyä se, että pyytäessäsi palvelun toteuttamista peruutusjakson aikana luovut peruutusoikeudestasi, jos kyseinen palvelu on suoritettu kokonaisuudessaan ennen peruutusjakson päättymistä.

Jos palvelun toteuttaminen on aloitettu ennen peruutusjakson päättymistä ja käytät peruutusoikeuttasi, sinun tulee maksaa kohtuullinen korvaus niistä palveluista, jotka suoritettiin ennen kuin ilmoitit haluavasi käyttää peruutusoikeutta.


10) 
Viat

Jos Doro ei toimita tilausta tai jos toimitettu tuote ei ole tilaamasi tuote tai jos tuote on viallinen tai vaurioitunut tai jos tuotteiden lukumäärä on väärä, voimme toimia seuraavasti:

-    korjata toimitettujen tuotteiden puutteellisen tai liiallisen määrän tai virheellisen toimituksen, tai

-    korvata kaikki vialliset tai vaurioituneet tuotteet, tai

-    palauttaa summan, jonka maksoit kyseisestä tuotteesta.

Tämä ei estä sinua käyttämästä peruutusoikeuttasi edellä, ehtokohdassa 9 mainitulla tavalla.

Mikään näissä ehdoissa mainittu seikka ei sulje pois tai rajoita sovellettavan lainsäädännön mukaan sinulle kuuluvia oikeuksia.

Vikoja koskeva lakisääteinen vastuuvelvollisuus:

Vikoihin liittyvä vastuuvelvollisuus määritellään Suomen kuluttajansuojalain (1978/38 muutettu teksti) 5. luvun mukaisesti.

Sinulla ei ole oikeutta vedota tavaroissa ilmenneeseen vikaan, jos et ole ilmoittanut siitä Dorolle kohtuullisen ajan kuluessa sen jälkeen, kun huomasit vian tai kun sinun olisi pitänyt huomata se. Ilmoitus viasta voidaan kuitenkin aina antaa kahden kuukauden kuluessa sen jälkeen, kun olit huomannut vian. Ilmoituksen voi tehdä myös liikeyrityksille, jotka olivat myyneet tavarat myyjän puolesta tai jotka olivat ottaneet itselleen vastuuvelvollisuuden tuotteiden ominaisuuksista.

Oikaisukeinot määritellään Suomen kuluttajansuojalain (1978/38, muutettu teksti) 5. luvun kohdan 18 mukaisesti.

Vikoja koskevaa lakisääteistä vastuuvelvollisuutta sovelletaan sen lisäksi ja siitä huolimatta, että valitset kaupallisen takuun käyttämisen.

Edellisen lisäksi, jos vian oikaiseminen tai virheettömien tavaroiden toimittaminen on mahdotonta, tai jos sitä ei ole suoritettu siten, kuin on määrätty Suomen kuluttajansuojalain kohdassa 18, sinulla on oikeus seuraaviin: (1) vaatia vikaan verrattavaa oikeasuhteista hinnan alennusta; tai (2) purkaa sopimus, paitsi siinä tapauksessa, että mainittu vika on merkitykseltään vähäinen, siten kuin on mainittu Suomen kuluttajansuojalain 5. luvun kohdassa 19.


11) 
Vastuuvelvollisuus – Ylivoimainen este

Doro ei ole vastuussa ehtojen toteuttamisen rikkomuksista tai viiveistä, joita aiheutuu tietyistä, Dorosta riippumattomista tapahtumista ("ylivoimaisen esteen tapaukset").

Ylivoimaisen esteen tapauksiin kuuluvat kaikki teot, tapahtumat, laiminlyönnit tai mitkä tahansa muut Dorosta riippumattomat tapaturmat. Ylivoimaisiin estetapahtumiin katsotaan kuuluviksi mm. seuraavat tilanteet:

-        lakot ja muut sosiaaliset ilmiöt

-        väestön levottomuudet, mellakat, terroristihyökkäykset tai niiden uhka, ja sodat

-        kaikkien kuljetusmuotojen käytön mahdottomuus (maantie-, rautatie-, meri- tai ilmakuljetukset jne.) tai muiden julkisten tai yksityisten kuljetusvälineiden käytön mahdottomuus

-        yksityisten tai julkisten tietoliikenneverkkojen käytön mahdottomuus

-        tulipalot, räjähdykset, myrskyt, tulvat, maanjäristykset, epidemiat tai mitkä tahansa muut luonnonmullistukset.

Doron ehtojen mukaisten velvoitteiden katsotaan keskeytyvän sinä aikana, jolloin kyseinen ylivoimainen estetapahtuma ilmenee.

Doro tekee parhaansa voidakseen korjata ylivoimaisen estetapahtuman aiheuttamat ongelmat ja löytääkseen ratkaisun sopimusvelvoitteidensa täyttämiseksi mahdollisimman pian.


12) 
Immateriaalioikeudet

Kaikki verkkosivustolla, tai millä tahansa muulla vastaavalla Doron omistamalla verkkosivustolla olevat elementit (tekstit, kuvat, logot, tavaramerkit, patentit, tietokannat...) kuuluvat immateriaalioikeuksien piiriin eikä niitä voi toisintaa tai käyttää ilman Doron etukäteen antamaa suostumusta.

Kenelläkään ei ole lupaa käyttää liiketoimintatarkoituksiin, levittää tai käyttää immateriaalioikeuksia, mukaan lukien mm. oikeutta Doron nimeen, ilman Doron etukäteen antamaa kirjallista suostumusta. Doron omistamat tavaramerkit ja logot ovat rekisteröityjä tavaramerkkejä. Kaikki ilman Doron etukäteen antamaa suostumusta suoritetut toistot katsotaan tavaramerkkirikkomuksiksi.


13) 
Sovellettava lainsäädäntö – Oikeudenkäyttöalue

Ehtoja ja kaikkia verkkosivustolla tehtyjä tilauksia käsitellään Suomen lainsäädännön mukaisesti.

Sovintoratkaisun löytämiseksi kaikki valitukset tulee lähettää kirjeitse tai sähköpostitse asiakaspalveluun käyttäen ehtokohdassa 17 ilmoitettuja yhteystietoja. Doro sitoutuu käsittelemään kyseiset valitukset mahdollisimman nopeasti.

Mikäli sinun ja Doron välillä ilmenee erimielisyyttä, sinun tulisi ensiksi ottaa yhteyttä Doroon asian selvittämiseksi neuvotteluteitse. Jos neuvottelut epäonnistuvat, voit lähettää asiasta valituksen Suomen kuluttajansuojalautakuntaan.

Lisäksi, jos osapuolet eivät pääse sovintoratkaisuun, Suomen tuomioistuimilla on oikeudenkäyttövalta kaikissa valitustapauksissa.


14) 
Tietosuoja

Doro käsittelee asiakkaan ilmoittamia henkilötietoja tilausten valmistelua ja käsittelyä varten ja asiakkaan kanssa solmittavien sopimusten laadintaan.

Lisäksi asiakas voi myös tilata Doron uutiskirjeen ja vastaanottaa kaupallisia tarjouksia Doron tuotteista edellyttäen, että asiakas on etukäteen selkeästi antanut luvan niiden lähettämiseen.

Suomen tietosuojalain (523/1999, muutettu teksti) kohdan 26 mukaisesti kaikilla asiakkailla on oikeus riittävien hakukriteerien toimittamisen jälkeen tarkastella häntä koskevia henkilökohtaisessa tiedostossa olevia tietoja tai huomauttaa, että kyseinen tiedosto ei sisällä tällaisia tietoja.

Jos haluat lisätietoja Doron henkilötietojesi suojaamiseksi määrittelemistä säännöistä, lue Doron tietosuojakäytäntö.


15) 
Evästeet

Asiakkaan tietokoneeseen voidaan tallentaa eväste selaustietojen tallentamiseksi. Asiakas voi estää kyseisen evästeen oman verkkoselaimensa asetusten kautta.

Jos haluat lisätietoja evästeisiin sovellettavista säännöistä, lue Doron tietosuojakäytäntö.


16) 
Ehtojen muuttaminen

Doro saattaa ajoittain muuttaa ehtoja, erityisesti voidakseen panna täytäntöön muuttuneita lakeja tai määräyksiä, markkinoilla tapahtuvia muutoksia, maksutapamuutoksia sekä mistä tahansa muista syistä, jotka Doron oman harkintansa mukaisesti katsoo hyödylliseksi.

Asiakasta sitovat ne ehdot, jotka olivat voimassa sinä päivänä, jolloin hän teki tilauksen.


17) 
Asiakaspalvelu

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun Doro-tilisi kautta, mikäli sinulla on sellainen, lähettämällä viestin osoitteeseen support.fi@doro.com.

Jos haluat tietoa verkkosivustosta tai tuotteista ja palveluista, voit ottaa yhteyttä Doron tiedotuspuhelimeen numerossa 09 3157 7346.

Jos sinulla on tuotteiden tai palveluiden tilaukseesi liittyviä kysymyksiä, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse numerossa 09 3157 7346, maanantaista perjantaihin klo 10.00–18.00.

Liite 1 – Peruutuslomake

(Täytä lomake ja palauta se vain silloin, kun haluat peruuttaa sopimuksen).

Doro: (syötä osoite, faksin numero ja sähköpostiosoite, mikäli saatavissa)(palveluasiakas),

Ilmoitan/Ilmoitamme (*) täten, että peruutan/peruutamme (*) myyntisopimukseni/myyntisopimuksemme (*) koskien seuraavia tavaroita (*)/koskien seuraavien palvelujen suorittamista (*):

Tilauspäivämäärä (*)/Vastaanottopäivämäärä (*):

Tilausnumero:

Kuluttajan (kuluttajien) nimi:

Kuluttajan (kuluttajien) osoite:

Kuluttajan (kuluttajien) allekirjoitus (vain, jos lomake palautetaan paperikopiona):

Päiväys:

(*) Poista tarpeettomat