Jotkin tuotteet suunnitellaan tietyille ihmisille. Toiset tuotteet suunnitellaan kaikille. Huomioon ottava suunnittelu pyrkii tavoittamaan laajemman käyttäjäryhmän. Se on Doron menestyksellisen tuotekehitysstrategian tärkeä osa.


Pidetään asiat yksinkertaisina

Peter Cullin on Doron suosittujen ja helppokäyttöisten matkapuhelimien tuotekehityksen johtaja.
”Käytön helpottaminen valtavirran tuotteita enemmän saa aikaan monenlaisia reaktioita. Jotkin sanovat, ”Vihdoinkin!”, toiset sanovat, ”Tuo on hyvä, mutta entä jos lisätään tämä tai tuo?” Toiset olettavat, että tuotteet eivät voi olla hyvännäköisiä. Tähän vastaamme työskentelemällä parhaiden huomioon ottavan suunnittelualan suunnittelijoiden kanssa.”

Mahdollisimman monelle

Cullin viittaa Doron läheiseen yhteistyöhön Ergonomidesignin kanssa, joka on yksi maailman merkittävimmistä suunnittelukonsulteista, ja omistautunut ”muokkaamaan maailman eri asiat maailman eri ihmisten käytettäväksi.” 
”Huomioon ottavassa suunnittelussa on kyse sen varmistamisesta, että mahdollisimman moni ihminen pystyy käyttämään tekniikkaa riippumatta fyysisistä tai muista esteistä,” sanoo Ergonomidesignin arvostettu suunnittelija, Maria Benktzon.  ”Kehittämällä tuotteita ihmisille, joita kukaan muu ei pidä ensisijaisena kohderyhmänä, Doro todella osoittaa, mistä huomioon ottavassa suunnittelussa on kyse.”


Helppokäyttöinen, kyllä! Ruma, ei!

Rakentaen edellisen sukupolven helppokäyttöisten matkapuhelimien menestyksen varaan, Doro jatkaa uusien mallien kehittämistä ja julkaisemista, keskittyen voimakkaasti huomioon ottavaan suunnitteluun.
”Aina julkaistessamme uuden tuotesukupolven, jossa on enemmän toimintoja kuin aikaisemmin, kuten tekstiviestit tai sisäinen kamera,” sanoo Cullin, ”mietimme aina ensiksi, kuinka voimme tehdä toiminnoista helppokäyttöisiä. Jos toimintoa ei ole helppo käyttää, se ei kuulu tuotteisiimme.”
Estetiikkaan on kiinnitetty uusimmissa tuotteissa erityisesti huomiota. Tällä pyritään torjumaan käsitykset siitä, että helppokäyttöiset puhelimet eivät voisi olla hyvännäköisiä. ”Monet nuoremmatkin ihmiset arvostavat helppokäyttöisyyttä,” Cullin sanoo, ”mutta he eivät halua puhelinta, joka näyttää siltä, että heidän isoäitinsä käyttäisi sitä. Myöskään isoäidit eivät muuten halua näitä puhelimia.”