Millaista musiikkia yli 55 vuotiaat kuuntelevat? Helppokäyttöisistä puhelimistaan tunnettu Doro on käynnistänyt projektin, jossa kysymykseen vastaavat parhaat asiantuntijat, yli 55-vuotiaat itse. Projektissa kootaan pohjoismainen Spotify-soittolista parhaista hiteistä. Keräysvaiheen päätyttyä julkaistaan myös maakohtaiset soittolistat. 


Projekti päättyy kesäkuun 28. päivä. Yli 55-vuotiaat voivat lisätä oman lempikappaleensa listalle osoitteessa http://kampanja.doro.fi/seniorhits. Listalla on jo yli 300 kappaletta ja sitä voi kuunnella Spotifyn kautta osoitteessa https://open.spotify.com/user/doronordic/playlist/3lafzcSmmHKy4Rli9d0Y45

Tarkoitus ei ole kuitenkaan ainoastaan kerätä levykokoelmia.

 

"On tärkeää kuroa umpeen kuilua digitaalisia palveluja käyttävien ja niiden jotka eivät niitä käytä. Se onnistuu tekemällä asioista mahdollisimman helppoja", sanoo Doron maajohtaja Kai Seppälä. "Digitaaliset palvelut yleistyvät. Kaikilla pitäisi halutessaan olla mahdollisuus päästä käyttämään niitä, olipa sitten haasteita näön, kuulon, nivelten tai uusien asioiden opettelemisen kanssa."

 

Projektin tavoitteena on osoittaa kuinka digitaaliset palvelut - musiikin kuuntelemisesta kirjojen lukemiseen, videoiden katseluun tai sosiaaliseen mediaan - on tarkoitettu kaikenikäisille, ei vain nuorille.

 

"Toivomme, että voimme rohkaista myös vanhempia käyttäjiä tutustumaan erilaisiin mahdollisuuksiin joita verkko ja esimerkiksi älypuhelimet tarjoavat", Seppälä sanoo. “Monet käyttäjät harkitsevat ensimmäistä kertaa elämässään älypuhelimeen siirtymistä ja kynnys voi joskus olla suuri, vaikka halua olisikin.”

 

Doro

Doro AB on ruotsalainen vuonna 1974 perustettu pörssiyhtiö. Yhtiö on helppokäyttöisten matkapuhelinten edelläkävijä jo vuodesta 2007, ja on tämän tuotekategorian markkinajohtaja. Doron tuotteet ja ratkaisut – kännykät ja älylaitteet, sovellukset ja ohjelmistot, lankapuhelimet, telehoivapalvelut ja mobiiliterveysratkaisut –  ovat saatavilla yli kolmessakymmenessä maassa viidessä eri maanosassa. Doro poistaa esteitä uusien teknologioiden käyttöönotossa ja se on saanut lukemattomia kansainvälisiä palkintoja tunnustuksena tuotesuunnittelusta ja -innovaatioista. Doro on Tukholman pörssissä listattu yritys. Vuonna 2014 yhtiön nettomyynti oli 1277 miljoona ruotsin kruunua (135 miljoonaa euroa).