Doron uusi palvelu pyrkii vähentämään yksinäisyyttä ja lisäämään perheiden mielenrauhaa. Joka viides aikuinen ilmoittaa tuntevansa etäisyyttä perheen seniorijäseniin.

Perheet ja sukulaiset asuvat usein kaukana toisistaan. Helppokäyttöisistä puhelimistaan tunnettu Doro selvitti, kuinka etäisyyden koetaan vaikuttavan suhteeseen vanhempiin sukulaisiin. Tutkimustulokset kertovat, että joka viides perhe pitää kiireistä elämäntyyliä esteenä yhteydenpidolle sukulaisiin1. Kahdelle vastaajasta viidestä (39%) etäisyys oli suurin este tarjota apua tai huolenpitoa ikääntyneille perheenjäsenille2.

Doro julkaisee kesällä uuden helppokäyttöisen palvelun, joka on suunniteltu tuomaan mielenrauhaa senioreiden perheille. Se auttaa myös senioreita yhdistämällä lähellä asuvat ihmiset jotka ovat valmiita tarjoamaan apuaan ja tukeaan.

Doro Connect & Care® on uudenlainen mobiili verkostoitumisen väline. Se helpottaa yhteydenpitoa iäkkäämpiin sukulaisiin sekä muihin läheisiin. Palvelu helpottaa avun ja tuen antamista niin pienissä havereissa kuin päivittäisissä kodin askareissa.

Palvelu voidaan ottaa käyttöön haluttaessa ja se toimii tiettyjen Doron puhelinmallien kanssa. Palvelun avulla voidaan varmistaa, että seniorin asiat ovat hyvin ilman että se koetaan tunkeilevana. Mobiilipalvelun ansiosta vanhat ihmiset voivat jatkaa itsenäistä elämistä kodissaan ja sen ulkopuolella.

Palvelu on perheenjäsenille erittäin helppokäyttöinen. Sovellus on ladattavissa Android- ja iOSlaitteille. Sen avulla perheenjäsenet voivat luoda yhteisen verkoston, joka huolehtii iäkkäämmän sukulaisen päivittäisistä tarpeista.

Doro Connect & Care®:n avulla voidaan seurata seniorin päivittäistä toimintaa, ja varmistaa että tällä on kaikki hyvin esimerkiksi tarkkailemalla muutoksia liikkumisessa. Perhe saa hälytyksen, jos toiminta poikkeaa normaalista. Sovelluksen voi myös asettaa muistuttamaan perheen seniorijäsenelle soittamisesta.

Palveluun ollaan kehittämässä myös vapaaehtoisverkostoa, jonka jäsenet voisivat avustaa lähialueen palvelun käyttäjiä päivittäisissä askareissa. “Työskentelemme kumppaneidemme kanssa erityisesti vapaaehtoispalvelun kehittämiseksi. Tutkimuksemme mukaan 44 % ihmisistä haluaisi tarjota apuaan paikallisyhteisössään. Palvelu on hieno tapa tuoda perheet ja naapurit yhteen. Käyttämämme teknologia kuroo umpeen sukupolvien välistä digikuilua”, sanoo Doron Suomen maajohtaja Kai Seppälä.

Doro kertoi hiljattain ostaneensa henkilöturvapalveluita ja -tuotteita tuottavan CareTechin. Yhdistyminen CareTechin kanssa lisää Doron hyvinvointiin liittyvien palveluiden valikoimaa. Doro uskoo tämän oleva alku saumattomasti toimiville mobiileille hyvinvointiratkaisuille, joissa asiakas on keskiössä.

Doro Connect & Care® voi auttaa myöhemmin mahdollisesti tarvittavien etähoivapalveluiden käytämisessä. Doro Connect & Care® -palvelua voidaan käyttää seuraavien laitteiden kanssa: Älypuhelimet – Doro Liberto® 820 and Doro Liberto® 820 mini Peruspuhelimet – Doro PhoneEasy® 632 and Doro PhoneEasy® 580.


1 Doro Connect&Care Study by River Research, February 2015, 4000 interviews in Germany, France, Sweden, UK.
2 Ibid.